kirsten-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

Het aftellen is begonnen!

Kiaora !

Oftewel 'hallo' in het Maori. Ik ben alvast aan het oefenen, nog maar een paar nachtjes slapen en dan gaat het avontuur beginnen. Volgende week zit ik in het vliegtuig onderweg naar Nieuw-Zeeland waar mijn backpack avontuur gaat beginnen. Even helemaal iets anders. Ik had nooit gedacht dat ik dit echt zou gaan doen. Dingen van de wereld zien, er op uit trekken zijn wel altijd dromen, maar ondertussen ben ik ook een echte huismus en stap ik niet zo snel ergens op af. Tot afgelopen jaar toen ik naar Thailand ben geweest. Dit was spannend, maar zo leuk en smaakte naar meer. Nu ik mijn diploma heb gehaald, dacht ik 'het is nu of nooit'. Maar voor zo'n twijfelaar als ik is zo'n keuze niet zo snel gemaakt. Ik plan het liefst alles van te voren, vind het fijn zekerheid te hebben van waar ik terecht kom en wat me te wachten staat. Backpacken, alleen is dan wel even een ander verhaal. Dingen bij het oude houden, voelt fijn en vertrouwd, maar soms is het juist goed uit je comfortzone te stappen, jezelf te ontwikkelen en nieuwe dingen te ontdekken. 'The world is your playground' en zo is het maar net. Toch blijft het spannend. Is dit wel iets voor mij? Ga ik het wel leuk vinden? Heb ik wel de juiste bestemming gekozen?... en zo kan ik nog wel even doorgaan . Iets vertrouwds inruilen voor iets totaal nieuws is eng. Je weet niet wat je te wachten staat, waar je tegenaan loopt, maar tegelijkertijd weet ik zeker dat het me ook veel mooie, nieuwe ervaringen gaat brengen. Mensen reageren ook verschillend als je ze vertelt over je avontuur. Sommige reageren erg enthousiast en anderen snappen niet wat je alleen als meisje aan de andere kant van de wereld gaat doen zonder ook maar iets gepland te hebben. Maar zeg nou eerlijk, wat maakt het eigenlijk uit wat anderen ervan vinden. Je moet doen wat je zelf graag wilt en niet iets doen om anderen maar een plezier te doen. Ik ga deze reis maken voor mezelf en voor niemand anders. Als ik deze uitdaging niet aanga, zal ik nooit weten hoe het is. Deze sprong in het diepe die ik daarvoor moet nemen, is dat mij meer dan waard.
Ik heb de knoop dus uiteindelijk doorgehakt en geboekt! De afgelopen maand was nog wel behoorlijk stressvol aangezien er nog veel geregeld moest worden als je door je twijfels last minute boekt en je docent tot 20-03, 22:30 uur wacht met je te vertellen dat je je laatste vak hebt behaald en dus je diploma binnen hebt, terwijl je al bijna in het vliegtuig zit . Ik was wel m'n grenzen op aan het zoeken, slapeloze nachten, maar wat een opluchting daarna ! Nu kan ik me eindelijk gaan focussen op m'n reis, want hiervoor kon ik me daar nog niet echt op concentreren met die diploma stress. Nu ik me besef dat ik volgende week al onderweg ben, kijk ik er heel erg naar uit!! Mijn eerste 3 nachten slaap ik in een hostel in Auckland en daarna... geen idee. Het mooie is, terwijl ik dit typ, maak ik me er niet eens druk om. Ik weet zeker dat het wel goed komt en je daar in no time mensen leert kennen. Eigenlijk vind ik het wel een fijn vooruitzicht, leven met de dag en niet te veel vooruit denken. Misschien ga ik kiwi's plukken, schapen scheren, koeien melken of kan ik het niet laten daar ergens in een restaurantje te gaan werken. Wie weet huur ik een camper en trek ik er met anderen opuit. Alle opties liggen open en dat geeft best een goed gevoel.

Als je niks van m'n reis wilt missen, kun je hier rechts je e-mailadres invullen en krijg je een mailtje zodra ik iets heb gepost. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden van m'n avontuur en zal af en toe foto's plaatsen, maar wanneer en hoe vaak... geen idee. Dat alles zien we daar wel

Liefs,

Kirsten

Reacties

Reacties

Hannekevanalphen@live.nl

He Kirsten,natuurlijk willen Tom en ik jou avontuur volgen.Ik ben zo benieuwd wat er allemaal op je pad gaat komen.Echt een reis om nooit te vergeten.
We zien elkaar morgen,geniet en veel liefs van ons,

Tom en hannekexxx

Danny

Ik ga je reis zeker volgen! Heerlijk even alles achter je laten, wordt zeker een geweldig avontuur om nooit te vergeten! Super stoer dat je deze stap neemt, nu heb je de kans. Heel veel plezier, maar we zien elkaar zeker nog?!

Ellen Vermeltfoort

Geweldig Kirsten, follow your dreams. Geniet ervan, en ik ga je zeker volgen. Gr Ellen

Peter

Kirsten, nog eventjes en dan ga jij een een geweldig mooi avontuur tegemoet. Dit ga ik uiteraard volgen?. Ben wel benieuwd wat je er allemaal gaat beleven. Geniet ervan want dit word ongetwijfeld een mooie maar vooral een unieke ervaring wat niemand je zal afpakken. Super!!! ?

Angerita veraa

Natuurlijk willen wij graag je avontuur volgen!! Heel veel succes?????

Groetjes de veraatjes xxx

Martin

Hey Kirsten, Je hebt mooie proloog geschreven! Ik kan niet wachten op jouw eerste hoofdstuk van het avontuur. ?

Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland, hei konā!!!

Joyce

Groot gelijk meid,het is nu of nooit.
Heel veel reisplezier

Frans

Lieve Kirsten,

Nog een paar dagen dan begint je avontuurlijke reis.
Mooie initiatief om je horizon te verbreden en je grenzen te verleggen.
Trots op jou.
Ik wens je mooie ervaringen en ontmoetingen die je meeneemt voor de rest van je leven.
Geniet ervan meisje.

Liefs pap.

Ingrid

Hé meid, het aftellen is inderdaad begonnen! Het liefst zou ik met je meegaan maar dit is jouw avontuur wat je helemaal in je eentje gaat beleven.
Zo knap van jou! Ben benieuwd wat er allemaal op je backpackpad komt.
Laat het maar eens allemaal op je afkomen. Het wordt vast een geweldige ervaring die je voor de rest van je leven meeneemt.

Dikke kus mama❤️Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active