kirsten-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

Al zoveel gezien!

Hoihoi,


Tijd om weer een berichtje te plaatsen. Ik ben inmiddels bijna 3 weken hier. Het lijkt alleen of ik al veel langer hier ben omdat ik al zoveel gezien heb, lijkt haast niet mogelijk in zo’n korte tijd. Afgelopen week zat ik aan de oostkust. Prachtige kusten en veel Maori invloeden. Voordat we daar naartoe gingen moesten we boodschappen inslaan in de supermarkt want waar we naartoe gingen was niks. Ik had er ook geen bereik, we waren echt afgesloten van de buitenwereld. Het hostel waar we in sliepen was echt recht aan zee. Het was een soort grote boomhut die mensen hadden gebouwd boven hun eigen huis waar wij konden slapen. Het had niet veel voorzieningen, was ijskoud ‘ s nachts maar wakker worden met uitzicht op zee, maakte dat snel goed. Iedere dag wandel ik wel zo’n 3/4 uur. Ik vind het het fijnst te voet alles te verkennen, dan zie je zoveel. Na een lange wandeling over weggetjes, paadjes, door de bosjes, beekjes, kwamen we uit bij een prachtige waterval. Prachtig om zoiets te zien, dat was de tocht meer dan waard. Sochtends ging ik weer vroeg m’n bed uit om de zonsopkomst te kunnen zien en als je zoiets ziet dan begint je dag gewoon meteen goed. De afgelopen week zat ik in Rotorua, beter bekend om zijn heetwaterbronnen. Mooi om te zien hoe ergens opeens stoom uit de grond komt en je modder hoort borrelen. De stank die het met zich mee brengt is alleen iets minder. Door de zwavelgassen stinkt het ontzettend naar rotte eieren. Elke toerist gaat zowat over z’n nek, maar ja alles voor de foto’s. Maandag namiddag/avond ben ik naar de redwoods gegaan, een bos waar wel bomen staan van 115 jaar oud en 70 meter hoog. Door hangbruggen en plateaus kon ik hoog tussen de bomen lopen. Toen het donker werd was alles mooi verlicht wat echt indrukwekkend was. Na al dat geloop vond ik ook wel tijd om ff te relaxen dus een dagje Spa kwam goed van pas. Deze zijn hier heel veel vanwege de hotpools. Alles wordt verwarmd door de warmte uit de aarde, zo waren er zelfs baden van 42 graden.

Ondertussen kijk ik goed om me heen voor werk en gok dat het niet lang meer gaat duren voordat mijn werkavontuur begint. Zodra ik meer zekerheid heb hierover, laat ik het jullie weten. Voorlopig blijf ik even in de buurt van rotorua/tauranga. Ik ga nu eens even een kijkje nemen op the night market hier.


Bye bye!


Kus,


Kirsten

Reacties

Reacties

Hanneke

Wat heb je al ongelooflijk veel gezien .Als ik het zo lees is het een paradijsje waar je beland bent.En het buiten vertoeven heerlijk lijkt me dat.Geniet van al het moois en ik ben reuze benieuwd waar je eerste werkplek gaat plaatsvinden.Liefs en een dikke knuffel?

Tom

Lekker hoor...wakker worden met een mooi uitzicht op zee. En al die mooie natuur. Echt genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active