kirsten-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

My first job in New-Zealand

Hi lovely people,

Deze cowgirl zit momenteel op een dairyfarm vol koeien. Ik ben hier aan het werk in ruil voor eten en accomodatie en het bevalt erg goed! Eigen slaapkamer met tweepersoonsbed en eigen badkamer is echt luxe vergeleken met die hostels. Naast de boer waar we voor werken, heeft hij ook een labrador en 2 katten, dus ik vond het meteen al leuk. Heerlijk om even hier te zijn in het boerenlandschap en even tot rust te komen. Ik ben zowat de hele dag buiten en savonds lekker warm voor de houtkachel. Ik hoef m’n wekker hier eigenlijk niet te zetten want de koeien maken me iedere ochtend wakker wat eigenlijk ook wel leuk is. Wat ik hier zoal heb gedaan de afgelopen week zijn klusjes in en rondom het huis, poetsen, koken, wassen maar ook werken op de boerderij zoals koeien melken, ze van de een naar de andere wei brengen en hekken repareren. We moesten 280 koeien melken in een uur. Niet met de hand natuurlijk. De koeien staan op een platform en jij staat eronder om ze te melken. Dit vinden ze niet allemaal even leuk met als gevolg dat je behoorlijk onder de koeienstront zit na een uurtje melken, maar geloof het of niet ik vond het echt leuk om te doen. Heb hier ook voor het eerst weer eens een stukje auto gereden, met pick-up en aanhanger. Het is wel ff wennen rechts zitten en links rijden maar gelukkig is hier niet veel verkeer. De boer waar ik voor werk heeft een aantal geweren die hij even aan het uittesten was. Toen hij mij zo nieuwsgierig zag kijken, vroeg hij of ik het ook eens wilde proberen (op schietschijven natuurlijk). Dat was echt leuk om te doen, schieten met een jachtgeweer, dat wil ik echt vaker doen. Omdat het seizoen hier op een eindje loopt was het werk maar voor een weekje dus ga ik morgen weer verder reizen. Het is eigenlijk ook wel leuk om weer verder te gaan, maar ben ook blij dat ik hier een weekje ben geweest. Het was een week vol nieuwe ervaringen die ik niet had willen missen.

Tot snel weer,

XXX Kirsten

Reacties

Reacties

Mieke ardon

Hallo kirsten dit is toch echt n avontuur t lijkt wel n film prachtig meiske om dit mee te maken werkse met plezier en heel veel succes met je reis verder en hoop dat t volgende traject ook zo uitvalt dikke knuffel van mij en toi toi toi ...tante mieke xxxx

Peter

Hey Kirsten, hartstikke leuk om jouw verhalen te lezen. Lijkt wel een beetje cowgirl ?in a wild western movie? . Veel plezier! ! Groetjes Peter

Tom

Hoi Kirsten
Van alle markten thuis en dus van alles gedaan. Leuk zo het boerenleven. Dat zal wel lekker slapen na een dag zo lekker buiten tussen de koeien. Leuk om te lezen en op naar het volgende avontuur. Ik ben benieuwd. Groetjes Tom.

Hanneke

Heerlijk Kirsten,zo bezig zijn op de farm.Ik heb vroeger ook koeien gemolken en vond het ook geweldig om te doen.Benieuwd waar je volgende job gaat plaatsvinden.En wat schrijf je leuk een genot om te lezen,knuffel van mijxx

Rian ter Beek

Leuke verhalen allemaal en óók mooie foto's. Dit is een reis om nooit meer te vergeten! Misschien wil je wel niet meer terug haha. Nog een hele fijne voortzetting en gr. Rian

Ellen Vermeltfoort

Gaaf hoor. Goed bezig. Fijne reis verder. Gr. Ellen

Johan

Vat geen kou girl.prachtig verhaal en zeker een geweldige ervaring.keep on moving .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active