kirsten-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

The deep south

Het is weer tijd voor een update vanuit het mooie Nieuw-Zeeland. Na mijn helse maar prachtige bergklim in Wanaka ben ik verder gereisd richting Queenstown. Deze stad heeft iets weg van Wanaka maar is groter en een stuk toeristischer. Ik ben hier een paar dagen gebleven voordat ik verder ging naar het diepe zuiden. De temperatuur lag hier continu rond het vriespunt, behoorlijk koud dus. Mijn dagen hier heb ik gewandeld, ben een paar keer uitgeweest maar heb ook een beetje uitgerust (ook fijn). Na Queenstown ging ik door naar Gunns camp. Weer een plek in the middle of nowhere in de buurt van milford sound. We sliepen in houten hutjes met een klein haardvuurtje dat ons vijven warm moest houden. Om 22 uur ‘s avonds werd de stroom uitgeschakeld waardoor we het echt alleen met vuur, kaarsjes en een zaklamp moesten doen. Ondertussen had ik 2 fluitketels uit de gemeenschappelijke keuken gehaald, gevuld met water en op de haard gezet. Deze konden we even later gebruiken om kruiken mee te vullen zodat we het niet al te koud kregen in bed. Iedereen lag in bed, ik ging er nog een keer uit om het laatste hout op het vuur te gooien. Hier moesten we het mee doen. Het is een beetje behelpen zoiets maar het heeft ook wel weer wat, back to basic. Geen WiFi geen bereik, het is niet mega comfortabel maar heel veel heb je eigenlijk ook niet nodig. Ik ging nog een keer naar buiten voordat ik ging slapen. Prachtige sterren kon je hier zien, het was pikkedonker alleen de sterren gaven licht. Met een gerust hart ging ik m’n bedje in en ik had niks te klagen met een warm kruikje aan m’n voeten. De volgende ochtend gingen we weer verder. Richting milford sound. Ongelooflijk hoe mooi dit was. Het was ook een perfecte dag want het was droog en zelfs de zon scheen. Negen van de tien keer regent het hier dus we hadden echt geluk. Het waaide koud maar dat was echt alles. Op een boot vaar je tussen prachtige bergtoppen met sneeuw, je ziet watervallen, zeehonden en uiteindelijk open zee. Lijkt onwerkelijk als je het ziet, te mooi om waar te zijn. Ik stond de hele tijd op het dek, te verkleumen maar dat kon me niks schelen. Had dit echt niet willen missen.

Hierna ben ik doorgegaan naar het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland om vervolgens op de boot te stappen naar stewart Island. Een klein eiland maar met mooie flora en fauna. Ik ben hier maar een dagje geweest maar was ook weer schitterend. Zo sta je een dag van te voren oog in oog met bergen vol sneeuw en de volgende dag loop je op een eiland langs zandstranden waar wilde papegaaien rondvliegen. Op dit eiland komen de meeste kiwi vogels voor, helaas is het me nog steeds niet gelukt er een te spotten, ze houden zich goed schuil.

Na weer een nachtje in queenstown te hebben besteed, ben ik verder gegaan richting mount Cook waar ik nu ben. Geen woorden voor hoe mooi het hier weer is. Besneeuwde bergen, gletsjers, ijzig blauw water waar het ijs in drijft, echt heel mooi. Ik ben hier nu 3 dagen gebleven en ga morgen via lake Tekapo richting christchurch. De stad die nog steeds wordt opgebouwd na een heftige aardbeving. Na christchurch zal ik via kaikoura verder gaan weer richting het noorden.

Keep you updated!


Liefs,


Kirsten

Reacties

Reacties

Peter moens

Hey Kirsten,
Prachtig verhaal lijkt wel een beetje op expeditie Robinson maar dan in N-Z ?. Chique die ongerepte natuur. Wat betreft die kiwi vogel dat zal zeker en vast nog een keertje lukken om die op de foto te krijgen. ?

Heel veel groetjes,
Peter

Tom

Hoi Kirsten
Wat een leuk verhaal en mooi avontuur beleef je toch.
Je rugzak is straks te klein om al die herinneringen mee te kunnen nemen.
Soms de kou trotseren maar je krijgt er wel heel veel moois voor terug.
Heel veel groetjes.
Tom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active