kirsten-in-nieuw-zeeland.reismee.nl

It’s good to have an end to journey toward but it’s the journey that matters in the end

Na christchurch ben ik verder gegaan naar Kaikoura. Mijn laatste stop voor ik weer naar het Noordereiland vertrek. Ik heb besloten hier een paar dagen langer te blijven omdat ik hier kwam en ik het meteen al prachtig vond. Er is hier niet veel (denk aan geen supermarkt, weinig mensen), maar prachtige kust met op de achtergrond bergen bedekt met sneeuw. De laatste keer waarschijnlijk dat ik dit stukje natuur van nieuw zeeland nog meepik, dus paar daagjes extra van genieten. Helaas werd ik een beetje ziek (grieperig, koorts) maar gelukkig kon ik dit virusje weer snel de baas zijn. Heb hier prachtige wandelingen langs de kust gemaakt, wilde zeehonden gespot en ben nog even lekker tot rust gekomen na het toch best wel gejaag van in en uit de bus de afgelopen dagen.

Maandag ga ik terug richting wellington en vervolgens richting Auckland. Dit betekent dat het einde van mijn reis in zicht komt. Voordat ik ging verwachtte ik rond augustus naar huis te komen (lastig in te schatten, maar je moet iets). Nu kom ik daar op terug. Ik heb alles gezien wat ik graag wilde zien en werken is in dit stadium geen optie meer voor mij. De kwaliteit van reizen zit ‘m in de ervaringen die je opdoet en niet in de lengte toch? Ik heb eerlijk gezegd lang getwijfeld om eerder naar huis te gaan. Deed ik er wel goed aan? Moest ik niet dan maar naar andere landen nu ik hier toch ben? Is het niet zonde? Natuurlijk kan ik doorgaan tot ik naar huis moet, maar is dat het waard? Reizen om je tijd vol te maken lijkt me niet best, het moet je iets opleveren, het moet een aanvulling zijn, m’n gevoel volgen is het belangrijkste en die zegt dat het goed is zo. Wat anderen daarvan vinden? Dat maakt me eigenlijk niks uit, dit is tenslotte mijn reis.

Ik vind het ook fijn weer thuis te zijn dadelijk. Heerlijk om even deze prachtige ervaring op m’n gemak te verwerken en nog even lekker te genieten van het zonnetje en alle lieve mensen die ik al best een tijdje niet heb gezien (en ja het is waar.. alle kleine dingen van thuis mis je ook pas als je weg bent.. je bed, kaas, stroopwafels haha okee ik houd van eten). Dus nee voor degenen die dachten Ohjeej als ze nog maar terug komt... niet getreurd (of misschien ook wel haha), i’ll be back.

Ik geniet nog even van mijn dagen hier en ga zeker nog iets posten. Foto’s uploaden staat m’n telefoon nog steeds niet toe, dus die volgen zodra ik thuis ben. Spreek (en zie!!!) jullie snel lieve mensen!

Liefs,

Kirsten

‘Sometimes it’s the journey that teaches you a lot About the destination’

‘Maybe the journey isn’t so much About becoming anything. Maybe it’s About unbecoming everything that isn’t really you, so you can be who you were meant to be in the first place.’

‘I’d rather own a little and See the world than own the world and See a little.’




Reacties

Reacties

Hanneke

Hey Kirsten,groot gelijk dat je je hart volgt om eerder naar huis te komen.Home sweet home is ook niet verkeerd.Ik ben ook reuze benieuwd naar je verhalen en foto's als je weer terug bent.Blijf nog genieten en take care.Liefs?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active